Do zadań poradni należy prowadzenie działalności diagnostycznej, terapeutycznej, doradczej i profilaktycznej.
1. Diagnoza logopedyczna, psychologiczna oraz pedagogiczna ma na celu określenie możliwości rozwojowych dzieci, występujących dysfunkcji w rozwoju, rozpoznanie potrzeb edukacyjnych, zaburzeń w funkcjonowaniu rodziny. W wyniku diagnozy dokonywana jest kwalifikacja do odpowiednich form terapii, pomocy psychologicznej, profilaktyczno – wychowawczej.
2. W ramach działalności terapeutycznej poradnia prowadzi indywidualną i grupową terapię:
- logopedyczną
- pedagogiczną
- psychologiczną
- inspiruje i wspiera działalność terapeutyczną w oddziałach zerowych szkół, przedszkolach, żłobkach i innych placówkach
- służy pomocą merytoryczną w zakresie terapii dla rodziców i nauczycieli.
3. W ramach doradztwa psychologicznego, pedagogicznego i logopedycznego poradnia prowadzi: porady, konsultacje, udziela instrukcji i wskazań do pracy z dziećmi.
Opracowuje zestawy ćwiczeń do wykorzystania przez rodziców i nauczycieli.
4. W zakresie profilaktyki zaburzeń rozwojowych i trudności wychowawczych:
- popularyzuje wiedzę psychologiczną i pedagogiczną w środowisku, w którym działa,
- wspiera rodzinę w jej działaniach wychowawczych w ramach punktów konsultacyjnych i indywidualnych porad,
- rozwija umiejętności wychowawcze,
- inspiruje i wspiera różne formy pracy wychowawczej w środowisku rodzinnym i poza nim,
- pomaga w działalności wychowawczej szkół i przedszkoli poprzez udział w zajęciach na terenie placówek, konsultuje z pedagogami, psychologami szkolnymi, nauczycielami, uczestniczenia w Radach Pedagogicznych, prelekcje i pogadanki,
- realizuje na terenie placówek programy profilaktyczne.